Sidor

onsdag 6 mars 2013

Kommande stickprojekt

Tröjstickningen har gått med faslig fart, med god hjälp av sportlov och behov av att sysselsätta både tankar och händer. Vid det här laget har jag lyckats lägga ärmarna till resten av tröjan och försöker få raglankonstruktionen att växa fram. Hittills har det till viss häpnad från min sida funkat hur bra som helst! Och besöket i garnaffären gav mersmak efter att botanisera bland mönster och garner. För första gången har jag blivit sugen på att sticka en sjal till någon som jag skulle vilja lägga en mjuk värmande omtanke kring axlarna på.

Just nu lutar det åt den här, som verkar spännande. Men den här, fast i annat garn av lite luddigare sort och i andra färger, är jag också lite sugen på. Och det är ju ingenting, annat än tiden och ekonomin, som säger att man inte kan sticka båda två, eller tre eller fyra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar