Sidor

tisdag 26 mars 2013

Senaste stickprojektet


Man kan inte låta bli att älska en garnboll som är större än ett huvud och lika gärna skulle kunna användas som kudde som till stickning. Jag vet inte varför Drops har valt att producera dessa gigantiska... nystan, men om inte annat så är det roligt bara att se reaktionen när man tar fram stickningen. Och sjalen blir nog fin när (om) den så småningom blir klar. Den är dock inget socialt projekt. Här går min gräns för stickning där jag kan vara aktiv i ett samtal samtidigt som jag stickar, för att inte tala om att läsa högt för barnen under tiden. Det är alldeles för många moment och för mycket räknande. För stunden håller jag på att sticka ikapp de tolv varv jag var tvungen att repa upp när jag hade tolkat mönstret lite fritt... En utmaning, alltså, men en rolig sådan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar